Försäljningsvillkor

Försäljningsvillkor för www.Aquapel-klaasivaha.ee .ee / Autokeemia OÜ) vid köp av varor och tjänster. Utöver dessa villkor regleras de rättsliga relationer som uppstår vid köp av produkter från www.Aquapel-klaasivaha.ee onlinebutik i Republiken Estland av lagen om förpliktelser (nedan kallad VÕS), konsumentskyddslagen (nedan TKS) och annan lagstiftning. Webbutiken förbehåller sig rätten att göra ändringar i försäljningsvillkoren. Dessa ändringar återspeglas på sidan Försäljningsvillkor. I e-butiken www.Aquapel-klaasivaha.ee kan du köpa produkter och leverera de utvalda produkterna med bud till den adress som kunden angett. Endast produkter med knappen “Lägg i varukorg” kan köpas från vår e-butik. Om det av någon anledning inte går att fylla beställningen i e-butiken www.Aquapel-klaasivaha.ee kommer kunden att kontaktas.

Göra ett köp

För att göra ett köp, välj önskade produkter från e-butiken och tryck på knappen “Lägg i varukorg”. Produkterna som lagts till i kundvagnen och den totala kostnaden för varukorgen är permanent synliga i högerspalten på sidan, varifrån du kan använda knapparna för att navigera både till varukorgen och direkt till kassan. Gå till varukorgen eller kassan för att göra en beställning.

Göra en beställning

På varukorgssidan kan kunden ange sin kontaktinformation, leveransadress för beställningen och välja leveransdatum. Efter att ha angett kontaktuppgifterna kommer innehållet i varukorgen att visas och du blir ombedd att välja hur du tar emot beställningen. Autokeemia OÜ utför beställningar som görs i e-butiken från måndag till fredag från 09.00 till 15.00. Beställningar som görs efter kl. 15.00 kommer att behandlas nästa arbetsdag. Leverans utanför arbetstid sker efter separat överenskommelse och kunden måste kontakta Autokeemia OÜ per e-post på info@pinnakaitse.ee

Betalning för beställningen

Om alla uppgifter är korrekt inmatade kan du betala för beställningen via banköverföring eller kontant vid leverans av beställningen (om kunden hämtar varorna själv). Efter bekräftelse av beställningen skickar vi en orderbekräftelse med faktura till din e-postadress. Vi kommer att behandla den inlämnade beställningen efter att beloppet som anges på fakturan har mottagits på vårt bankkonto. Om abonnenten inte gör överföringen inom en timme efter beställningen kommer beställningen att annulleras.

Retur av varor

ÅTERTAGANDE AV AVTALET, RETUR AV PRODUKTERNA Konsumenten har rätt att frånträda Avtalet (överge Produkterna) inom 14 kalenderdagar från mottagandet av Produkterna genom att fylla i standardformuläret för ångeransökan (finns här). Ångeransökan kan även fyllas i hos Autokeemia OÜ på Linnavere tee 3, Soinaste, Tartumaa 61709. Ansökan om återkallelse och de returnerade produkterna måste överlämnas till Autokeemia OÜs säljare eller bud efter överenskommelse. Kostnaderna för att returnera produkterna ska bäras av Kunden. Kunden har rätt att frånträda avtalet (returnera Produkterna) endast om produkterna är oanvända och oskadade och förseglade i originalförpackningen och om produkterna har förvarats i de lagringsförhållanden som anges för respektive produkter. Enligt lagen om förpliktelser (LAG) gäller inte 14 dagars ångerrätt: vid överlåtelse av en sak vars användningstid har löpt ut; vid överlåtelse av andra produkter som anges i avsnitt 53 (4) i LPA. Om Kunden har använt, skadat eller skadat de returnerade Produkterna har Säljaren rätt att vägra att ta tillbaka Produkterna. Om Kunden har frånträdt avtalet och de returnerade Produkterna är i ordning, ska Säljaren returnera kostnaden för Produkterna till Kunden inom 10 arbetsdagar efter det att Produkterna returnerats till det löpande kontot. INLÄMNING AV KRAV I händelse av bristande efterlevnad av produkterna med villkoren i kontraktet, har kunden rätt att förlita sig på de rättsmedel som föreskrivs i lag. Om Säljaren bryter mot sina skyldigheter har Kunden rätt att kräva fullgörande av förpliktelsen, vägra att fullgöra skyldigheten, kräva ersättning för skada, sänka priset eller frånträda avtalet. Säljaren ansvarar inte för produktens bristande överensstämmelse med villkoren i kontraktet, som har uppstått på grund av kundens agerande och/eller passivitet, inklusive felaktig användning eller felaktig förvaring av produkten (bristande efterlevnad av lagringen) betingelser). Kunden förbinder sig att underrätta Säljaren om produktens bristande överensstämmelse senast inom 24 timmar efter upptäckten, det vill säga att lämna in en reklamation. Klagomålet kan lämnas till e-postadressen: info@pinnakaitse.ee eller till Säljarens adress Linnavere tee 3, Soinaste, Tartumaa 61709. Kundens namn och kontaktuppgifter, datum för reklamationens inlämnande, produktens defekt och reklamationens innehåll måste anges i reklamationen och ett dokument som styrker köpet ska bifogas. Om Kunden inte samtycker till den lösning som Säljaren erbjuder vid reklamation, har Konsumentkunden rätt att vända sig till Konsumentskyddsnämnden och den där inrättade konsumenttvistnämnden som har behörighet att lösa konsumenttvister.